Najlepszy sposób na dotarcie do odbiorców Twojej muzyki

Marketing i promocja są niezbędne w przemyśle muzycznym. Dotyczy to doświadczonych i początkujących muzyków. Nawet najbardziej uzdolniony piosenkarz lub wirtuoz musi więc wiedzieć, jak realizowane będzie zarabianie na muzyce. Obecnie promocja przede wszystkim jest realizowana w przestrzeni internetowej. Czymś oczywistym jest obecność na serwisach streamingowych takich jak YouTube albo Spotify. To jednak nie wszystko. Trzeba jeszcze dać się odnaleźć w takich serwisach. A w Spotify przecież każdego dnia pojawia się ponad 40 tys. utworów.

Podstawą promocji jest obecność na playlistach Spotify

Czasami wydaje się, że wystarczy tylko uruchomić kanał na YouTubie albo na innym serwisie i to pozwoli dotrzeć do fanów Twojej muzyki. Prawda jednak jest inna. Niezbędne są płatne subskrypcje i właśnie promocja w Spotify. Jak ona będzie realizowana? To gwarantuje na przykład Independent Digital. To usługa, dzięki której niemal natychmiast można trafić na playlistę.

Promocja realizowana przez profesjonalistów

Co jednak zrobić, aby skuteczność promocyjna była jeszcze większa? Przede wszystkim należy właśnie rozpocząć współpracę z Independent Digital. Należy przesłać ilość utworów albo albumów, które mają być promowane, a także podać gatunek muzyczny. Zaletą tej usługi jest również możliwość wpięcia kanału YouTube do sieci partnerskiej MCN. Poza tym należy także samodzielnie polecać swoją muzykę na serwisach społecznościowych i na wszystkich serwisach streamingowych takich jak Apple Music, Amazon Music, czy też Deezer.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *