Wysoka aktywność w sieci pomaga muzykom w dotarciu do wielu odbiorców, którzy być może staną się wiernymi słuchaczami. Żeby było to możliwe, należy koniecznie wykorzystać potencjał, jaki drzemie w serwisach streamingowych, takich jak na przykład Spotify.
Nie jest to łatwe, zwłaszcza biorąc pod uwagę, z jak dużą konkurencją muszą się mierzyć. Z tego właśnie powodu warto rozważyć współprace z profesjonalistami – mowa tutaj agregatorach treści cyfrowych, które skupiają się między innymi na dystrybucji tworzonej muzyki. Dzięki temu zarabianie na Spotify okaże się możliwe. Głównie poprzez większą widoczność treści, na przykład poprzez obecność na różnego rodzaju notowaniach, wykorzystywanych przez szerokie grono użytkowników tego typu serwisu.
Co ważne, usługi agregatorów nie skupiają się wyłącznie na dystrybucji. Na liście wykonywanych zadań znajduje się także intensywne promowanie muzyki poprzez wykorzystanie kontaktów, jak również przygotowywanie oraz realizację zakrojonych na szeroką skalę strategii marketingowych.
Co więc zyskują muzycy? Fachową pomoc w wykorzystaniu potencjału popularnych serwisów streamingowych, kompleksową obsługę marketingową i wsparcie na każdym etapie działalności. Nie muszą zajmować się czynnościami promocyjnymi, mogą w spokoju skupić się na tworzeniu muzyki, która przekona spore grono odbiorców. Zapewnia to sporą swobodę tworzenia i planowania dalszej kariery. Agregatory okażą się pomocne zwłaszcza dla młodych twórców.