Wielu właścicieli firm, zwłaszcza tych małych i średnich, zastanawia się, czy warto inwestować pieniądze w public relations? Nie lepiej w jakiejś konkretniejsze działania marketingowe jak ulotki czy bilbordy na mieście?
Odpowiedź na to pytanie zależy przede wszystkim od kondycji finansowej naszej firmy oraz jej pozycji na rynku, ale ogólnie rzecz biorąc inwestowanie w media relations oraz swój wizerunek zawsze się opłaca, nawet jeśli konkretne działania w tym zakresie nie mają prostego przełożenia na sprzedaż.
Po co mi ten PR?
Odpowiedź na to pytanie już padła w niniejszym artykule, ale teraz postaramy się nieco bardziej ją uzasadnić. Chodź działania z zakresu media relations nie mają prostego przełożenia na nasze wyniki sprzedażowe, to w dłużej perspektywie mogą one nawet decydować o być albo nie być firmy na rynku.
Z czego to wynika? O tym, czy firma odnosi sukces na rynku, nie przesądza wyłącznie jakość oferowanych przez nią towarów czy usług, ani też ich cena. Równie istotne jest to, jaki posiada ona wizerunek. A ten jest kształtowany przede wszystkim przez komunikaty docierające do naszych potencjalnych klientów.
Media relations w praktyce
Jak zatem zadbać o swój wizerunek w prasie, telewizji oraz internecie? Przede wszystkim musimy pomyśleć o media relations. Jeżeli nie mamy w firmie człowieka, który mógłby się tym zająć, warto znaleźć agencję PR, która podejmie się działań na naszą rzecz.
Będzie to między innymi pisanie notek prasowych o naszej firmie i rozsyłanie ich do dziennikarzy, organizowanie eventów oraz konferencji, na których nasze przedsiębiorstwo będzie się mogło zaprezentować, proponowanie przedstawicielom masmediów przeprowadzenie wywiadów z zarządem, itp, itd.
Jak zatem widać, media relations stwarzają wiele możliwości wykazania się specjaliści od PR-u. I to właśnie w dużej mierze od niego zależy, czy podejmowana działania przełożą się na poprawę wizerunku jego klienta.